Naam:
nadinekameroen.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

18 jaar, studie restauratie/decoratie Nimeto Utrecht, reizen, schilderen, theater, zo veel mogelijk van de wereld zien! :D

Over mijn reis

Van 14 juli tot 12 augustus vrijwilligerswerk in Kameroen voor LiveBuild!

Al mijn hele leven hou ik van reizen en ik wil zoveel mogelijk van de wereld zien. Al van kleins af aan nemen mijn ouder me mee op actieve vakanties; wandelen door de bergen, steden bezoeken, kastelen bekijken, zolang we maar niet stilzaten! Ik ben gek op de natuur, ik loop het liefst door woeste landschappen met hoge bergen. Landen als Canada, Nieuw-Zeeland, Alaska en Tibet zijn super. Maar ook Afrika heeft altijd al een grote aantrekkingskracht gehad op mij, de natuur en de cultuur is geweldig. Ik ben daarom ook ontzettend blij dat ik eindelijk de kans heb gekregen om op een bijzondere manier Afrika van dichtbij te mogen meemaken!

Ik heb altijd al iets willen betekenen voor mensen die het in veel opzichten minder hebben dan wij. Ik geloof dat het me ontzettend goed gaat doen om mee te maken dat mensen blij zijn met mijn hulp, al kan ik natuurlijk geen grootse dingen voor ze doen. Maar ik ben blij dat ik al met iets kleins iets voor ze kan doen, je kan waarschijnlijk ontzettend veel van de mensen daar leren. Ik hoop dat ik een stuk wijzer en ervaren terug kom, want met veel minder kan je ook gelukkig zijn!

www.livebuild.org

Over LiveBuild

''LiveBuild Experience is een onderdeel van stichting LiveBuild. LiveBuild is een jonge, duurzame en gedreven organisatie. Wij communiceren Live om zoveel mogelijk mensen te verbinden aan wat wij doen. Dat zijn water- en onderwijsprojecten in Kameroen. Daarmee willen we lokaal initiatief ondersteunen en stimuleren. Dat is onze manier om bij te dragen aan een betere wereld!'

Het project

Als LiveBuild vrijwilliger kan je aan de slag bij het Farming and Animal Husbandry Project (FAHP). Dit is een veelzijdig community project dat armoede op het platteland probeert tegen te gaan. De missie van FAHP is om rurale gemeenschappen, vooral vrouwen en jongeren, te ondersteunen met duurzame landbouw programma’s en educatie over gezondheid.

Als vrijwilliger werk je nauw samen met mensen uit de community en de medewerkers van FAHP. Je kan aan de slag op verschillende gebieden. Zo kun je bijvoorbeeld voorlichting geven over en meewerken in nieuwe landbouw programma’s. Vrouwen en jongeren trainen op activiteiten die inkomsten genereren. Of deelnemen aan gezondheidscampagnes in samenwerking met een health center, waarbij het mogelijk is om workshops te geven over veel voorkomende ziektes zoals HIV/aids en malaria. In de toekomst zal FAHP zich ook gaan richten op jonge ondernemers, waarbij je een rol kunt spelen in de werving en training van deze jonge ondernemers.

Bezochte landen

Ik heb 14 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Kameroen, Kroatië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Tsjechië, Zweden, Zwitserland.